Sejarah Aku Ketika MCO 3.0

Assalamualaikum..


Ha... last update March. Ni dah June. Bersawang betul. Dah masuk MCO 3.0 dah. Tak tau lah apa yang busy sangat sampai tak sempat nak menyembang dengan korang kat sini.


Ada yang ternanti ke? (hahhaha perasan)


Aku sebenarnya ada nak cerita ni. Sengal jugak aku ni kadang2. MCO ni semua tutup pukul 8 malam kan? kecuali stesen minyak & farmasi. 


Nak dijadikan cerita, balik kerja sepatutnya aku singgah ke kedai membeli tuala wanita. korang tau tak tuala wanita tu apa? Menatang tu adalah PAD ! hahaha... 

Aku sampai rumah balik kerja pun dah lambat dah pukul 7. Tapi aku boleh lupa nak singgah kedai uolsss..... Dah la mandi lambat, maklum la tak boleh solat. Meralit la dulu. Siap mandi jam dah pukul 8 lebih malam dah..

Tengok dalam laci pad aku mmg tinggal sekeping je!! Yenadey!! baru teringat yang aku sepatutnya balik kerja tadi kena singgah kedai.. Ni dah pukul 8 lebih ni apa nak digayakan? untuk malam tu ada la sekeping ni. Nanti nak tidur kena tukar, Esok pagi nak pergi kerja nak pakai apa?? 

Jenuh la aku gelabah sorang2 selongkar la apa segala mak nenek beg yang ada dalam bilik tu mencari sinar semoga ketemu apa yang di cari.


Jumpa tak?


Nan hadoooooo!! kepala dah ligat mikir camne nak gayakan esok pagi ngan malam ni. 

Kat whatsapp aku ada 1 group tu yang semua perempuan la. Gelabah la aku tanya dorang ni stesen minyak tutup pukul berapa, farmasi tutup pukul berapa & dorang pun confirm kata stesen minyak dan farmasi tutup pukul 10 malam. Tak buang masa aku start motor maka mula lah pencarian tuala wanita aku. Dah la jalan gelap. Majlis pi tutup lampu jalan. Dia buka kat simpang & U-turn je. memang jalan gelap gelemat la kata orang utagha. 


Sampai2 kat stesen minyak gelap uolssss... gelap! even kaunter pun tak buka, kalau tak aku beli je kat kaunter biasa orang bayar untuk isi minyak tu. Ligat berfikir, Ok kita pergi farmasi. ada 2 farmasi kat area Kuah tu yang aku tau. Memecut sebab kejar masa.


Tapi... sayangnya tiada.... tiada korang tau tiada. GELAP! yang ada cuma klinik je. ada 2 klinik yang masih buka. Korang tau aku fikir apa masa tu?


hahaha... aku boleh terfikir nak pergi je klinik tu & ambik jab hentikan pendarahan aku ni. hahaha boleh gitu? sampai tahap tu la aku punya critical thinking. Tapi aku tak buat pun...


weh.. kenapa la stesen minyak belum pukul 10 dah tutup... kenapa farmasi belum pukul 10 dah tutup. Jam kat kedai korang rosak ke? adoiii....... 


Kenapa aku tak ketuk pintu jiran? 

Sebab kalau korang tengok ye jiran aku ni semua acik2 yang dah pencen dan mungkin dah lama tiada 'pendarahan' hahahahha... 


Sampai kat rumah aku termenung jap. Berfikir, camne aku nak buat ek, dah la tengah heavy flow ni. Sambil2 tu bersembang dengan member aku dalam wassap group tadi..


Alhamdulillah akhirnya ada sorang member ni offer suh mai ambik kat rumah dia. Rumah dia ngan aku pun tak la dekat mana. dalam 15 minit jugak la. Ok balun pi lah. Memang emergency dah ni. Aku pun start motor terus memecut gi rumah member ni.


Dah nak sampai dah rumah member ni ada la dalm 200-300 meter je lagi ada roadblock pulak. ayoyoyo... apa nak kabo ni malam2 buta lepas kul 8 malam. Ada urusan apa. 


Sampai kat geng abam polis ni


Polis: Ke mana puan?

Aku: (nak cakap apa ni? takkan nak cakap gi ambik pad kat rumah member)

Polis: IC & Lesen? Malam2 ni dah lebih pukul 8 nak kemana?

Aku: Nak masuk opis jap (sambil hulur IC & Lesen)

Polis: Opis kat mana?

Aku Resorts World

Polis: Ada apa tu? Malam2 macam ni, esok siang tak boleh?

Aku: Tak boleh urgent malam ni, esok meeting pagi2. HQ nak malam ni jugak. 

Polis: Cepat sikit. jangan nak merayau rayau malam2 macam ni (sambil bagi semula ic & lesen)

Aku: baik......


Memandangkan rumah member aku ni tak jauh dari kawasan roadblock tadi, takkan aku ambik2 pad tu terus nak blah kan. nanti kantoi la aku bukan masuk opis pun. So untuk kill the time, lepak la kejap kat rumah member aku ni package dapat ayaq teh secawan ngan kek. haaaaa rezeki uols, dah la aku memang tak makan lagi sebab sibuk mencari menatang ni, kena pulak member pelawa makan. 

Rezeki jangan di tolak ye... hahahah


Agak dah 30-40 minit menyembang baru la aku gerak balik & lalu roadblock tadi semula. Kali ni dia tak tahan dah, dia suluh je pastu suh jalan. 


Begitulah cerita MCO 3.0 aku. Aku ni kadang memang loqlaq skit kata orang Kedah. Bila kenang-kenang balik kan aku suka kata kat diri sendiri "KAU DAH KENAPA??"  hahahahah ok bye!


- END -

Comments

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.