Friday, March 6, 2015

5 sebab mengapa ESP
Suzie AhmadFriday, March 06, 2015 0 comments

Assalamualaikum...

Macam biasa bila keluar je promo ESP maka akan timbul lah cerita pasal keburukan soya..

alahai. kesian soya...

agaknya org tu lupa kot.. kicap pun buat dari soya, tempe pun soya, macam2 lagi.. tak bising pun.. tak nak ke kata tu pun salah satu dari agenda yahudi?

sampai uols pun takut nak makan apa2 yg berasaskan soya...

ok meh nak cerita sikit pasal soya yg baik i.e Energizing Soy Protein (ESP)

1.ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (..bukan senang weh nak ekstrak isoflavone dari kacang soya..)

2.ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses

3.ESP dibasuh dengan air ("..Dr. Shaklee knew that By using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.")

4.ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. Haa sia2 ja telan macam2 zat.. Nasib ESP I ada kalsium..hihi)

5.Dah 54 tahun ESP mengungguli pasaran makanan tambahan. Mana lagi nak cari soya terbaik macam ni

kredit to: Cery

masih ragu?
terpulang... i ok jer... parut jerawat pun dah kurang, jerawat baru tak de dah... kulit makin halussss & gebu... lalalalaala

Suzie | Shaklee Independent Distributor | 0132650441  


Apa Kata Anda

In Category :
About The Author Suzie Ahmad Langkawi, Kedah, Malaysia Full time Shaklee Independent Distributor dengan pendapatan 4 angka sebulan, Ibu kepada 2 cahaya mata. Nak tau cara menjana pendapatan 3-4-5 angka dengan Shaklee? SMS/Whatsapp: 0132650441. Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya.. :-). Facebook

0 comments

Post a Comment