Kembali Hidup

Assalamualaikum..

Baru nampak bayang?
hihi sejak internet reach limit ni segala urusan menjadi slow.. slow seperti line internet ni jugak.. selalu kena refresh.. 

Khamis & Jumaat lepas kita di kejutkan dengan pemergian 2 orang nama besar di Malaysia ni.. iaitu.. Dato Hasbullah Awang & Tuan Guru Nik Aziz.

Al-Fatihah..
Salam Takziah utk keluarga... 

22 Jan baru ni family mertua aku datang sini.. meriah rumah.. 
seronok.. terubat rindu nak balik tanah besar... 
last aku balik tanah besar masa raya haji kot... ke masa embah aku meninggal? 
ha punya lama tak balik.. sampai aku pun lupa dah... masa embah meninggal pun aku balik 3 hari je.. 3 hari dua malam.. gara-gara ada orang yg cuba mensabotaj kami! 
tak pe buat lah... Allah Maha Melihat... 
jawab je la nanti kat mahkamah Dia.

Family mertua aku datang pun tak lama.. sampai 26 Jan je... 
ada la drama skit dari anak-anak aku..
Ainin la paling byk drama... tak nak bangun tido.. tak nak mandi... hampir kena tinggal kat rumah sebab dia tak nak mandi.. erghhh ikut geram & angin setan aku mau aku sepak terajang jugak budak ni... tok mak & tok ayah hampir terlepas flight sebab dia duk buat perangai.. tp nasib bukan setan menguasi diri... astaga.... mengucap byk2 jgk aku dengan perangai dia on that day... 

80kg luggage full! hihi.. nasib baik ngam ngam je.. dorang balik naik AA.. so luggage memang kena beli... 

on 29 Jan mak & abah pun sampai... 
semua pakat2 datang sini.. seronok?
ehhh mesti lah... 
Adik2 aku stay sampai 3 Feb je... 
tak pe yg penting mak abah.. hihi...

Memandangkan semua dah ade kat umah aku ni.. abah ada la menyuarakan hasrat nk buat family photo... lagipun kata abah kat sini murah skit... 

murah la... sebesar2 frame 350 je kat sini.. 





Tercapai hajat abah.. tapi... tak boleh bawak balik pulak frame ni.. sebab takut patah... 
botol minyak gamat yg plastik tu pun pecah.. ini kan pulak frame macam ni... 
silap2 hancur hati abah... 

tapi ni ahli bakal bertambah gak ni... anak adik aku is coming on Jun 2015... 
cannot wait! 
jauh kot jarak umur cucu2 Wak Karto ni.. hihi... Adam pun dah 4 tahun dah pun.. Ainin ngan Adam pun selang 2 tahun.. 
kalau ikutkan ade lg sorang.. ikut tahun dah setahun lebih dah umur dia.. tapi Allah lebih sayang dia... 
tak pe la adik aku tu pun dah menduda... hahaha.... Janda dia pun dah kawin lain & bakal beranak bulan 6 ni jugak... 

Sejak dorang ada kat sini lah baru aku rasa macam hidup kembali...
duk sini seriusly aku stress... 
aku duk sorang2 kat KL aritu pun tak stress macam sekarang ni... 
tak pe masih lg yakin Allah ade perancangan terbaik buat aku.. 

mak aku kata.. tak nak shopping kat sini.. nak jalan2 je.. 

haram tak.. tlg jgn percaya!! 

nak balik timbang2 sekali 64kg!! amekkkkk tu kata tak nak shopping..
kalau dia kata nak shopping kat sini korang rasa berapa kg beg dorang?

nasib la naik MAS.. so sorang ade 30kg... 




aishhh ni gambar nak balik...
sedih rasa...
sebu hati...
sian kat Adam... opah ngan embah dah masuk gate yg kat belakang aku tu dia meraung bukan main lagi...

lepas dorang dah masuk balai berlepas, aku pun cepat2 drive pegi tepi landasan & nampak la flight dorang naik...

terasa hati aku di bawa sekali... sob...sob...sob...
lap air mata...

sejak duk jauh dari mak abah ni sensitif betul hati aku ni...

bukan la kata aku ni anak yg manja nak duk celah ketiak mak bapak je... 
bukan tak pernah duk jauh.. pernah je... 

lepas2 SPM tu kan aku duk Ipoh... 6 bulan... 
lepas tu aku dapat masuk UNITEN Bangi... tp aku tak duk umah.. aku duk asrama.. 
biasalah remaja.. nak lepas bebas... hihi...

lepas tu aku ke Bandar Muadzam pulak utk 3 tahun... 
lepas tu aku duk Shah Alam pulak 6 bulan.. hihi macam jauh sangat je kan Shah Alam ngan Bangi... 

Lepas tu aku balik semula duk ngan Mak Abah... lepas tu baru la duk Setiawangsa... masa tu Ainin pun umur dah setahun lebih dah.. Duk Setiawangsa lama jugak 2010 - 2014
Lepas tu berhijrah la aku ke Pulau ni... tak tau lah bertahan berapa lama..

rasa macam tak bertahan lama je nih.. hhihi.. 
tak sampai setahun pun lg.. aku dah rasa macam karam lemas di lautan... hihi... 

ok la tu je nak citer.. ni pun berejam nk update.. punya selow melow...

pengajarannya?

lepas ni buat schedule post je la... 

ok adios!!

Comments

Popular posts from this blog

MSS? Apakah?

Big Pay Scammer

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.