Migrain oh Migrain

Assalamualaikum...

arini nak story pasal migrain.
Yes migrain

Tau tak ape migrain?
ala yg sakit kepala tu la... tapi biasenya migrain ni sebelah kepala je sakitnya... Tapi kalau di biar lama2 menular ke seluruh kepala... 
bila sampai 1 tahap yg teruk sangat, boleh muntah + sakit belakang telinga..

camne rasa sakit tu?
rasa sakit kepala yg berdenyut... denyut.... rasa nak kapakkan aje kepala ni.. hihi... 

ha nah korang kategori mana?
semua jenis2 ni aku dah merasa dah... 
sampai 1 tahap sakit kepala tu aku g emergency, ambik suntikan tahan sakit 1 plus makan 3 jenis pain killer & get rest for 2 hours kat emergency... 
perhhhh memang sakit kaw kaw punya kepala time tu.. mandi duduk bawah air sejuk pun tak jalan dah masa tu...
azab? yes agak azab gak la...

punca-punca terjadinya migrain ni....
ni aku la, yg dapat aku kesan...

- perubahan cuaca mendadak... ha kejap duk dalam aircond kejap lagi kang kuar berpanas.. sejuk panas sejuk.. kepala aku pun mula la akan lain macam... 
- stress... hahaha wajib la kan... terlampau byk fikir lama2 kepala pun mintak ampun....
- tido yg sekejap sekejap atau terkejut terkejut... ha ni pun punca gak ni membawa kepada sakit kepala.. tak de la makne aku xleh tdo sekejap,, kena tdo lama.. bukan macam tu... tido sekejap2 ni, kira in between waktu tdo ade org kacau.. pastu sambung tdo... pastu ada lg org kacau.. or bising... contoh, aku dah terlelap... tetiba anak aku yg tak tido lg tu terjerit terlolong berkelahi berdua.. kan dah terkejut terkejut tu... 
kalau tidoooooo pastu bangun terus.. xde nak sambung2.. jap lagi berdenyut2 kepala...

so korang kalau migraine kenapa?

Tapi sejak aku kenal Shaklee aku dah jarang sangat dah sakit kepala.. kalau sakit pun aku tak perlu nak ambik pain killer.. bahaya tau kerap sangat ambik pain killer... akalu boleh legakan secara semulajadi itu lebih baik.

 ini lah cara ku.. hihi...
terus terang sejak berhenti breastfeed adam, aku memang tak berapa nk konsisten ambik B complex ni.. tapi Ostematrix memang konsisten.. al maklumlah.. dah masuk 3 series.. tak paham-paham lg ke? kang membongkok sebelum usia.. parah..

tapi kalau di serang migrain, aku memang tak ambik benda lain.. pain killer ke ape ke... 
aku telan ni je... 1 biji b complex, 4 biji ostematrix... then cuba utk tido or aku mandi basahkan kepala.. 

so far alhamdulillah... lega la... meh nak stori skit pasal b complex ngan ostematrix ni

1. B complex
--> mengandungi 8 jenis vitamin B - B1, B2, B3, B5, B6, B12
--> Lengkap dengan asid folic & biotin (utk penyerapan vitamin B dengan lebih sempurna)
--> membantu penghadaman & menukarkan makanan kepada tenaga
--> Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus melegakan sakit kepala, tekanan & kemurungan
--> baik untuk mata
--> mencegah anemia

2. Ostematrix
--> berformula unik bukan sahaja mengandungi kalsium, lengkap dengan magnesium, fosforus, Vitamin D, zink, kuprum, manganes & boron
--> Sebiji ostematrix = segelas susu berkalsium tinggi = 80 biji badam
--> Membantu menguatkan tulang
--> memperbaiki kekejangan & kebas kebas
--> meringankan stress


see.. orang yg selalu stress amat di galakkan untuk mengambil 2 jenis produk ini... 

camne nak order?
contact i ok... :-)

Suzie | Shaklee Independent Distributor | 0132650441

Comments

Popular posts from this blog

MSS? Apakah?

Big Pay Scammer

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.