Rehatlah Embah

Assalamualaikum...

Pada 2hb Nov 2014 malam, baru-baru ni aku di kejutkan dengan berita pemergian embah..
kalau korang tengok FB aku pun agak jarang lah berupdate... 

masa ni baru la rasa kesusahan bila duk pulau.. bila ada emergency susah nak cari transport keluar... 

aku bajet keluar pulau 6 pagi 3hb.. tapi tiket flight tak de + tiket flight untuk time lain pun mahal... 
Asalnya aku give up untuk balik... macam2 halangan.. halangan utama adalah tiket flight yg teramat mahal... 

tapi entah camne laki aku usahakan utk dapat tiket.. so dapat la kami tiket sponsor.. sponsor by?? tak dpt la nak bgtau kat sini...

tapi nama pun sponsored ticket kan.. so terima lah seadanya... 

dapat tiket kul 230 petang... tapi! bila sampai kat kaunter tiket aku je 230 ptg.. tiket laki aku & anak2 kul 1250 tadi.. means dorang dah terlepas flight.. so macam2 la nak kena uruskan.. last2 kami dapat tiket kul 345 petang 3hb... 

memang tak sempat nak tengok arwah.. arwah selamat dah kebumi kul 11 pagi 3hb..

dah sampai KL, baru je lamded tetiba laki aku dapat call cuti cut, from seminggu jadi 3 hari je.. sebab ada opismate dia pun tetiba bapak dia sakit, nak cuti jugak... mana leh cuti serentak kan... so nak tak nak redha je la.. p tukar tiket bagai.. nak tukar tiket pun prob... aishh macam2... tiket sponsor redha je la...

suppose kami boleh sampai ke Sungai Besar b4 maghrib, tapi drebar sengal (a.k.a adik aku) boleh plak salah simpang.. punya lah jauh kami pusing2... ikutkan KLIA - Sg Besar sejam boleh sampai.. 

Kira rezeki kami lah aritu.. tiket flight sponsor... hotel pun sponsor... hahahha hotel sponsor by MAK aku okehhhh! baik mak aku.. lebiuuuuuu......... 

 sempatlah melawat kubur arwah..

petang tu jugak (4hb) kami gerak balik ke Bangi.. sebab mak dah start keje esoknya... 
Abah citer... muka embah senyum je masa di kafankan... alhamdulillah... rehatlah embah... selamat jalan... 

Dengan ini secara rasminya aku dah tak de nenek/atok...

Opah, Tok Wan & Embah Lanang aku dah lama pergi... 

Al - Fatihah 


Comments

Popular posts from this blog

MSS? Apakah?

Big Pay Scammer

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.