Graduation Day Ainin

Assalamualaikum...

Ni pun cerita minggu lepas... 

Kejadian adalah pada 19/11/2014 - Graduation & Concert Day sekolah Ainin..

Ha jangan main main.. budak tadika zaman sekarang, ada graduation day lagi... meriah!
yela zaman aku dulu, aku tak merasa graduation tadika pakai topi segala ni... hahah al maklum la aku sekolah tadika pun tak. tau tau masuk terus darjah 1.. ha tapi nasib otak aku jenis cepat pick up (ecehhh!), tapi bila dah besar hambikkk ko aku balun 2x naik stage ambik scroll tu...

aku grad degree masa umur 25 tahun.. huhu lambat kan.. orang lain umur 22-23 tahun dah grad degree... 

memang la lambat skit... sebab aku p ambik pra dulu kat Institut Teknologi Perak (Ipoh), 6 bulan kot aku buang masa kat situ.. sebab BI aku dapat 7 hahaha... mengaku nih! 
Pastu ambik Diploma lak ngan UNITEN.. habis UNITEN igt senang carik keje nan hadoo! aku sambung Degree kat UNITEN jugak.. ha tu yg umur 25 tahun baru grad tu.. hahahha tak pe... better late than never... 

Masa ni aku bertiga je pegi... 

kenapa bertiga? 
nak wat camne incik husband lebih pentingkan bola dari kami, layan! malas fikir... lantak la kome wehhhh.... anak-anak ni masa depan mak bapak, kalau mak bapak tak mampu nk 'belai' masa depan yg ada ni jgn esok dah tua, mak bapak menangis bila anak berpaling...

ha.. ayat tikam hati namo ehhhh... hahahah


 canggih... aku dlu grad tak de pun bergambo rupa ini hihi....


Di mulakan dengan bacaan doa oleh ustaz & juga bacaan Surah Al-Kahfi dari anak-anak ni... yg grad arini cuma budak2 6 tahun je.. 4 tahun & 5 tahun datang utk persembahan.. nanti korang tengok ek...

Bergambar dulu ngan Pengetua & Pegawai Daerah (berbaju hijau), YB Pegawai Daerah ni ada anak sekolah sini.. umur 5 tahun... ermmm sama ada dia kawin lambat or tu anak wife ni dua... wallahualam..... hahahahahaha..... 
kenapa? sebab dia nampak very old man... Dato' wokeh! tapi aku tak igt nama... Soriii..... 

Lepas tu upacara ambik sijil & hadiah pencapaian... mak pak di panggil utk naik gambar sekali... tak pe la Ainin... ibu je pun ok... ibu la ibu & ayah... budak kecik tu sibuk je mengekor kat belakang! nyampah aku hahahahah.... dah naik pentas tak reti turun la pulak... eiii geram je aku nengok kan budak ni... hihi...

ingat ye Ainin Sofiya, ada 17 tahun lg untuk sarung semula jubah & topi macam ni..
Jom kawan-kawan doakan Ainin Sofiya... 
i know u will make me proud of you!

Lepas dah settle semua, its time to concert!! 


Sementara budak2 ni bersiap belakang pentas, telinga kami di sajikan lagu oleh group ni.. sedap gak sore.. bole tahan.... 




Persembahan 6 tahun... Ada 2 persembahan berlainan...

Ha persembahan kids 4 years.... comei je ngan kereta kotak tu...

Yang ni kids 5 years.. semua perempuan? entah aku pun tak sure semua perempuan ke? hihi... ye kot....


 6 years.. semua lelaki sahaja...




Lastttt, Bollywood yeawwww! bagus budak2 ni.... 


Persembahan penutup... beramai-ramai... 
Ada nampak org putih kat situ?
aku bajet dia ada cucu la kat sekolah ni.. hihi.. tapi tak pasti yg mana, kids umur 5 tahun yg pastinya... Head, Shoulder, Knee & Toes, Knee & Toes... :-) 

ha tau ape jadi ngan mamat ni?
tu korang nampak awek kat sebelah tu?
ha.. awek tu tengah usaha nak panjat kerusi tu nak duduk sebelah Adam. 
upenye dia dari td duk lari sebab kena kejar ngan awek ni tadi...
ha tu lah dia. hensem sangat.. mau orang tak kejar... hakhakhakhak.... 
pastu asyik la terselit kat ketiak aku ni.. Ibu.... Ibu.. tengok la budak tu....

nak wat camne nak.... terima la kejadian Tuhan dengan tenang.. hihi.... 
kecik kecik dah ada orang berkenan... asihhh advance sungguh la budak zaman sekarang... 

Suzie | Shaklee Independent Distributor | 0132650441

Comments

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan