Wednesday, October 1, 2014

Gemuk Air
Suzie AhmadWednesday, October 01, 2014 0 comments

Assalamualaikum...

Harini start kul 6 ptg kecoh harga minyak naik 20 sen.
sebenarnya harga minyak tak naik pun.. tapi kerajaan kurangkan subsidi sebanyak 20 sen..

maka banyak lah keluar parody ntah apa apa pasal 20 sen ni.. rajinnya korang kan.. nak edit & carik gambar pastu sebarkan..

sebenarnya kenaikan 20 sen ni terpulang pada kita nak respon camne.. sebab benda akan terus berlaku, yg penting sekarang diri kita nak berubah @ tak. 

Arini kena bayar extra 20 sen utk setiap liter, tapi tetap g kerja 8am - 5am, cukup bulan ambik gaji.. tak de la teringin nak up kan skills.. 

Tau tak Malaysia adalah juara Obesiti di Asia Tenggara?
tu tanda kita ni cukup makan. 

aku cakap atas dasar majority ye.. kang ada plak cakap suh aku carik org yg hidup susah, ramai yg hidup susah.. 
sebab tu la kita kena jadi kaya, untuk apa? untuk tolong org yg susah ni tadi la... kalau hangpa pun pemalaih, duk keje makan gaji tak nak keluar dari zon selesa pa citaaaaa!
aku tak kata makan gaji tu tak bagus, sebab aku dlu pun kje makan gaji... kalau korang selesa makan gaji, cuba up kan skills... 

so kurangkan merungut, take action. 

ok sekarang nak citer pasal gemuk.. kan dah citer tadi Malaysia juara obesiti di Asia Tenggara.. 

selain dari lemak, kadang2 orang yg obesiti ni sebab air... camne nak tau?



Tanda-tanda anda gemuk air 

Gemuk air adalah disebabkan garam terlalu banyak dalam badan. garam itu akan masuk dalam saluran darah dan sistem badan. jika garam tak keluar, ia akan mendap dalam sel. dan ini akan menyebabkan kondisi hypotonic dalam sel. air akan ditarik kedalam sel supaya kondisi menjadi normal.

ini tanda-tanda nya..

1- cuba lompat, lepas tu ada tak lemak lemak ikut melompat sama ? yes.. itu la gemuk air.

2- cuba tarik sikit lemak anda, dapat? yes.. itu la lemak air.

3- cuba tekan dengan ibu jari kulit anda. tenggelam tak ? lepas tu susah tak nak back to normal? yes.. itu la gemuk air.

ANDA ADA TANDA TU ?

tahniah ! anda gemuk air, gemuk yang paling senang nak kurus.
bagaimana?

boleh tengok penjelasan di bawah :-

1) Buat kardio.

~ kardio tu apa? senaman yang menyebabkan degupan jantung bertambah-tambah. seperti berlari,menari, main badminton atau futsal.
~ air dikeluarkan oleh perpeluhan.

2) minum air banyak .

~ untuk elak dehidrasi. sebab selaps kita minum. air itu akan mudah dibuang dan kita akan merasa haus.
~ air dibuang melalui air kencing.

3) kurangkan pengambilan garam

~ gantikan dengan potassium
~ jika makanan bergaram akan menyebabkan garam dalam badan semakin bertambah.
~makanan bergaram contohnya ialah junk food, fast food,jeruk, kentang goreng, kicap dan lain lain.

4) makan makanan lebih serat

~ akan menyebabkan perlawasan jadi baik.
~ serat akan menangkap garam dan membuang melalui perkumuhan.

5) kurangkan manis.

~ kalau kita makanan bende manis, ini akan meningkatkan insulin. dan jika insulin meningkat, akan menyebabkan proses pembuangan garam akan terganggu sebab badan tengah nak stabilkan gula dalam darah,

6) jangan makan terlalu sedikit setiap hari.

~ dicadangkan pengambilan sebanyak 1200 kcal setiap hari. 


nak more info & tips jom like page Senang Diet & Cantik

Suzie | Shaklee Independent Distributor | 013650441


Apa Kata Anda

In Category :
About The Author Suzie Ahmad Langkawi, Kedah, Malaysia Full time Shaklee Independent Distributor dengan pendapatan 4 angka sebulan, Ibu kepada 2 cahaya mata. Nak tau cara menjana pendapatan 3-4-5 angka dengan Shaklee? SMS/Whatsapp: 0132650441. Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya.. :-). Facebook

0 comments

Post a Comment