Menyesal naik Air Asia!

Assalamualaikum... 

Siapa yg fren @ follow FB aku ada tak terserempak dengan status aku yg ni?
Al-kisah.....

Part reunion GBS aku & Motivation Rally tu nanti aku citer ek... ha ni nak citer pasal menatang ni dlu... 
ha.. ayat macam marah ek?
tak marah pun.. even masa menaip tu dah tak marah dah... i kan cool jer... hahaha
tapi masa hari kejadian memang bengang giler..

kisahnye gini... masa beli tiket promo rabu tu.. ade la stated situ baggage allowance 15kg.. ok la tu kami 3 beranak ada la 45kg...

duk esok dapat sms, katanye tiket aku tiket promo so baggage cuma 7kg.. ok lg.. so aku tak la bawak beg besar, bawak beg kecik je & 1 beg tarik ainin yg berisi coklat orang nak.. this time balik aku memang tak ambik order utk periuk belanga bagai.. cuma ambik order utk coklat jer, tu pun penuh beg tarik si ainin tu.. 

masa check in website dia cuma bagitau cabin baggage aku 7kg + handbag or laptop bag
masa tu macam dah confuse.. apehal cabin baggage je. 
tak pe kita check in je dulu. settle semua lepas maghrib p makan dulu, lepas makan gerak p LIA (Langkawi International Airport).
bila nak bag drop dah la nak charge aku utk boarding pass, sebab aku tak print. sorang rm10. hampesss!! aku mana ade printer, dah la sent kat email tak masuk2 boarding pass tu.. aishh dah merah muka dah ni.. 
nasib dia print kan without any charges. 
pastu timbang beg (2-2 bag) total 16.9kg - "untuk bag ni kena tambah RM75 ye"

aishhh laju je mulut aku nak memuaka 

bila aku tanya pasal yg 7kg tu, dia kata tu hanya utk cabin baggage je.. nak check in bag kena tambah RM75 lg! owhhh sori! memang tak la kan. bila aku tunjuk SMS sume bagai, dia kata ada kesilapan teknikal la kat SMS! puiiii!!! 

so kami ada 21kg cabin baggage, aku pikul je 16kg punye bag tu naik atas! LANTAK!

aku pesan siap2 kat anak2 aku jangan buat pasal, kalau tak tinggal la sorang2 kat aiport ni hahah.... 

pastu laki aku plak nak gertak2 aku.. sebab dalam beg aku ade 4 carton rokok, adik ngan bapak aku kirim. dia kata tak lepas la ape la.. aku dah la hangin ngan si AA ni, ko plak nak api api kan aku ek... arghhhh sadap uuuu! hhahah

nak kasi lepas bawak keluar lebih dari 2 carton rokok ada la cara dia... adoiiii tak payah la nak mengapi api kan aku... aku tau la kan ko bengang ngan aku, sebab aku dah beli tiket baru aku bagitau kan.. kan.. kan... hahahah
duk sini agak boring sebab tak banyak aktiviti yg best sangat pun.. habis2 buat anak. eh! hahahaha..... 

masa beratur nak naik tu aku make sure aku depan sekali.. senang aku nak uruskan anak2 aku & beg yg berat ni... 

masa nak scan kat dalam tu nasib la ade Mat Saleh ni tlg aku bawak & angkat beg aku masuk dalam scanner tu.. harap org tempatan, tengok je la dorang tau.. 

Alhamdulillah selamat mendarat... 

2nd time mendarat kat KLIA2, dua kali jugaklah aku sesat mencari adik aku, & 2 kali jugaklah adik aku sesat mencari dia parking kat mana... 

tu pengalaman aku naik AA, maybe korang best naik AA.. ini cuma pandangan peribadi aku je...

1st time naik AA masa dari KK - KL = azab!! flight padat macam kan naik bas mini...
2nd time naik AA masa dari Kelantan - KL = azab!! flight delay sampai 4 jam!
3rd time naik AA masa dari KL-Kelantan-KL = biase je sebab tiket mahal (orang sponsor)
4th time naik AA masa dari Langkawi - KL = biase je sebab tiket mahal (orang sponsor)
5th time naik AA masa dari Langkawi - KL = macam nok harooommmm (kisahnya adalah seperti di atas)

apa pun aku lebih prefer MAS... 
kenapa aku tak pilih MAS pada hari tersebut?
sebab tiket MAS mahal 20 hengget dari AA.. aku kan penumpang bajett.... 

Tapi rata-rata yg komen kat FB aku tu, semua tak puas hati ngan si AA ni...
sebenarnya AA lagi mahal dari MAS... tiket MAS all in... no hidden cost, walaupun kita tak print boarding pass... 

sekian... :-) 

Comments

  1. Salam..dah bli tiket murah itu la risiko nya..kalo nk perfect beli la tiket mahal

    ReplyDelete
  2. Salam..dah bli tiket murah itu la risiko nya..kalo nk perfect beli la tiket mahal

    ReplyDelete
  3. Xmahal pn if dipikir2kn..20ringgit punye psl dh ssh mcm2..if naik mas dh selamt dpt 20kg baggage..mkn free..tv dlm cabin ada..naik pn kt klia yg aman damai..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan