Puasa dan kurus

Assalamualaikum..

Buat ape...?
hihi... ada plan nak g open house tak?
jaga-jaga.. elok2 bulan pose aritu turun berat tetiba lepas puasa naik mencanak pulak... 

Nampak tu?

ha... ni lah citernya.. bulan 6 aritu masa NC aku ade la buat Health Check Up.. saja la sementara nak tgu dewan bukak. 
tengok la tu macam yo yo berat aku.. baru je maintain 50-51 kg tetiba baru sebulan duk kat langkawi.. nahhhh begitu peginya berat bdan aku ni.. 

so bulan pose ni thorbaek sangat lah kalau nak lost weight ni kan... 

yg berat 51kg tu aku timbang few days nak raya.. saja... jumpa penimbang kat pasaraya nak timbang.. 
haha rasa seperti mahu meloncat saja di situ ye.. 

bulan puasa la sebenarnya kita mudah sangat nk turun berat badan tau...

nak try cara aku?
ala bulan tak pose pun boleh cuma control skit pemakanan tu & senam lah sikit kan & opkosss supplement... hihi.. nama pun tokei Shaklee kan... 

Apa aku buat? 
Sahur - ESP + CInch, makan la skit nasi dalam sengenggam macam tu pastu penutup sahur minum Performance Drink utk tenaga siang hari nanti. 

Berbuka - Air + kurma + kuih + Phytocol-ST ~ pastu gi solat dulu

Kenapa Phytocol-ST? 
sebab nak block kolestrol yg bakal masuk dalam badan ni.. so ambik before heavy meal.. pastu solat. sementara solat tu sempat la dia bertindak dengan membuat halangan utk kolestrol ni tadi.
2 biji = 2000mg sterol & stanol

sterol & stanol ni tak di hasilkan oleh badan ye, kena dapatkan dari tumbuhan.
nak dapatkan 2000mg sterol & stanol ni korang kena makan
1. 200 batang lobak merah
2. 70 keping roti gandum
3. 425 biji tomato

mampooo?

maaf la ye akak tak mampu dik.. so telan je la 2 biji Phytocol-ST ni... 

ok pastu dah solat sume makan la macam biasa... cuma portion nasi tu aku kurangkan.. 
lepas makan telan la 3 biji Lecithin..

macam tu la setiap hari sehingga dalam masa sebulan aku boleh lost 3kg... 

rahsia?
rahsia la sangat kan... 
senang je nak follow, tapi make sure air cukup tau kurang2 2 liter.. ye la macam aku 2 liter la kalau korang berat ade lebih skit dari aku kena la lebih airnya ye dak?
25kg = 1 liter air... 

nak order kasi PM ye.. 
segan? boleh click je kat eSell sebelah ni, pilih la barang apa nak nt consultation sms/whatsapp aku ye... 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan