MH17 Dalam Kenangan

Assalamualaikum wbt..

Semalam 1 Malaysia adalah hari berkabung sempena kepulangan kumpulan pertama jenazah MH17 seramai 20 orang.

seawal 6 pagi lagi aku dah hadap tv. tak sabar nak tgk & tahu perkembangan tu.
hari tu jugaklah air mata aku ni senang sangat mengalir.
Sedih hiba sayu macam2 perasaan. kalaulah aku salah seorang yg terlibat dalam majlis tu.. terlibat tu contoh one of the crew ke kan.. pekerja MAS ke kan... 
tak pe aku dari kejauhan mendoakan mereka semua In Shaa Allah...
aku memang tak kenal siapa pun dari mereka yg terkorban tu. tapi aku menangis atas dasar kemanusiaan... 

melihat gambar2 di news feed FB sangat meruntun jiwa.. 

lepas tu air mata aku jatuh lagi masa tengok Buletin Utama TV3. 

Betapa bertuahnya mereka. kerana 1 Malaysia mendoakan mereka, 1 malaysia menangisi pemergian mereka, & mereka di beri istiadat penuh tentera... 
Apakah agaknya kebaikan mereka semasa di dunia ini? Hanya Allah sahaja yg tahu.. 

Bahagian kita, kita pun tak tahu lagi camne... 

jadi tak perlulah kiranya korang pertikaikan penghormatan yg di beri.. kerana hanya Allah sahaja yg ada jawapannya. 

Di katakan dalam semua mayat yg di temui jenazah Mohd Ali antara yg hampir paling sempurna, & di katakan beliau semasa hayatnya tidak pernah miss bawa Al-Quran.. Allahuakbar... 

Walau apa pun mati itu pasti, cuma yg berbeza caranya sahaja..
Semoga Allah merahmati roh mereka & di tempatkan bersama orang2 beriman.

Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Raji'un
"Dari Allah kita datang kepada Allah jua kita pergi"



Comments

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan