Kopi Arak?

Assalamualaikum...

hadoii semakin sepi & sunyi blog ni lately.. Sejak melancarkan ads kat Butik Kesihatan Online page rasa tak menang tangan nak buat kerja. Alhamdulillah... Rezeki Allah...

Sesiapa yg berminat nak dapatkan Basic Slim Set Shaklee dengan harga di bawah RM100 boleh la click LIKE kat page ye.. mana?? tu... ade kat sidebar ni.. click je LIKE.. or PM jer aku 0132650441.

ok sekarang bukan nak citer pasal slim. kalau nak tau tips bagai boleh PM jer tau.. tp khas untuk pelanggan aku jer.. heheh nak tau rahsia slim aku? jadilah customer ku...

tengok tajuk KOPI.. tapi ARAK? camne tu? ye... kalau kita keluar negara akan ada Kopi Arak. kat Malaysia ni tak pasti pulak. sebab aku ni bukan lah penggemar kopi tegar.. setakat minum mocha ke latte ke boleh la.. hehe tu kategori kopi ke tak ek?ermmm...

ok info ni aku dapat dari SINI . aku adalah silent reader blog ni. tapi this info agak menarik nak di kongsikan ngan korang semua.

credit: Lyna 

Di negara kita, kopi pelbagai jenis dan cap, Kopi Kapal Api, Kopi Cap Tupai, Kopi Kemaman, Kopi Hang Tuah, Kopiko… semua tu jenis-jenis dan brand. Tapi awas bila tengok dalam menu ada kopi-kopi ini (terutama di luar negara):

- Irish Coffee - Italian Coffee - Coffee Amaro - Flaming Spanish Coffee - French Connection Coffee - Cappucino Cascade - Cafe Barbados - Roman Rasta Coffee - Cafe Royal - Cafe Carribean - Sultan Special Coffee - Skye Coffee - Calypso Coffee - Kaffe ask

Senarai di atas adalah ‘liqueur coffee’ atau ‘cocktail coffee’ yakni kopi yang dicampur dengan arak-arak tertentu.
Cocktail coffee ni biasanya ada krim kat atas dia.

cocktail coffee 

ok korang... please take note.. Have a nice weekend everyone! :-) 
 

Comments

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan