Jerawat?? Hapuskannya dalam SATU MALAM sahaja!!

Assalam...
Harini Isnin bersamaan 12 Syawal 1434H.. masih mood raya!!
mood cuti!! seronok la kan cuti lama.. aku pun lama cuti 12 hari kak jah....!! hahaha... 

Harini dah start keje.. serius tak de mood nak buat keje.. buat 1 keje pastu mengadap phone.. haha al-maklum la fb kat opis dah kena block maka phone je la harapan yg ada... 
tapi keje tetap kena jalan nanti rezeki tak berkat pulok.. ni cilok jap masa sebab ada terjumpa 1 artikel pasal JERAWAT!! so nak share la ngan korang..

aku dulu pernah melalui fasa jerawat batu yg bersepah di muka!! feel nye?? memang tak best.. sampai tahap..nak solat pun susah bila jerawat tu pecah & keluar la darah & nanah.. hodoh okeyyyy! macam-macam dah cuba, macam-macam dah guna.. siap berubat kampung.. paling ngeri bila embah aku cakap... darah haid aku tu sapu kat jerawat nanti hilang la jerawat aku.... euuueeewwwwww!! memang tak la kan... ape punya petua da....
masa embah bagitau tu aku sengih je la.. hormat sikit bila orang tua cakap.. jangan bantah!
hahah...

so aku sangat-sangat la faham camne korang rasa ye... ok meh sini nak share camne nak kecutkan jerawat dalam 1 malam sahaja... cer korang try.. jadi ke tak? pastu nanti share ek.. aku tak penah try pun semua petua-petua ni... sebab aku sekarang ade benda lain nak kasi kecut jerawat... ha pe dia tu.....?? hihi... sat lagi ek... ni korang baca ni dulu yg aku jumpa kat yahoo.com 

AIS BATU
Sebelum anda buat keputusan memicit jerawat, eloklah jika anda mengambil seketul ais dan bungkus dalam kain yang bersih. Letakkannya di kawasan yang ditumbuhi jerawat itu selama 30 saat sebelum menyapu krim jerawat. Ais batu berfungsi mengecilkan liang roma dan menyerap minyak yang berlebihan.  



CAMPURAN KAYU MANIS & MADU
Antara kaedah lain untuk menghilangkan jerawat ialah mencampurkan serbuk kayu manis dan madu. Gaulkan serbuk yang dicampur tadi sehingga rata dan sapukan di bahagian wajah yang berjerawat. Campuran ini akan membantu mengatasi masalah keradangan dan membuat jerawat menjadi kecut. Biarkan ia semalaman sebelum dibasuh pada keesokan paginya. 


PERAHAN LEMON
Sewaktu membersihkan muka, anda boleh membilas muka yang berjerawat dengan perahan air lemon sebelum membilas muka sekali lagi dengan air bersih. Perahan lemon mampu mengurangkan minyak pada kulit wajah hingga menyebabkan wajah bebas jerawat.  



UBAT GIGICuci muka dengan air bersih dan biarkan sehingga kering. Selepas itu, letakkan sedikit ubat gigi pada jerawat tersebut. Biarkan ia semalaman sebelum mencuci wajah sehingga bersih.


PUTIH TELURPecahkan sebiji telur dan asingkan bahagian kuning dan putih telur. Ambil bahagian putih telur dan sapukan pada muka yang berjerawat. Kandungan vitamin yang terdapat dalam telur mampu membantu anda mencegah jerawat.

ha itulah cara-caranya... 

cara aku?? senang jer.. aku pakai ni jer confirm 1 malam kecut segala jerawat-jerawat yg nak naik tu...

camne ek? mudah jer... cucuk/gunting hujung kapsul tu picit & sapu pada jerawat yg nak naik, tengah naik, dah naik.. esoknya In Shaa Allah kecut jer tanpa meninggal kan kesan parut... tak yah sapu banyak2.. sikit jer... lebih tu telan! hihi mudah bukan.... ni testi aku, kisah benar... tak caya??? apa kata cuba la sendiri ek... tak pun kita tengok testi orang lain


 Thanx to Nurul sebab sudi share... dah tu tunggu ape lagi??

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Comments

  1. Btul3... Vitamin E Shaklee mmg bagus utk menghilangkan parut jerwat..:-)

    ReplyDelete
  2. Saya dlu mempunyai jerawat yang teruk Alhamdulillah setelah beberapa bulan consume vit E SHAKLEE makin berkurang.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

Jerawat belakang badan