Wedding.. Wedding

Assalam semua...

ok this time nak citer pasal wedding adik yg baru je lepas... 12 May 2013...bertambah lg ahli keluarga Ahmad Tarmizi & Zainah.. hehehe...

This time punya wedding gila semput.. 10, 11 & 12 May 2013..

10 May 2013 - Majlis nikah (lepas isya') selesai sume dalam kul 12 malam gak.. itupun aku tak tunggu inai inai ni... lak tu lauk kenduri malam tu pun hbs.. memang segera En Hubby ajak balik pi makan kat kedai...terkulat2 la aku sementara menunggu jemaah lain habis makan..hehe... 
Dah selesai akad nikah... adik aku ni jenis sengal skit bak kata org utara loqlaq... depan tok kadi dia boleh jugak melawak lg.. dia memang jenis selamba badak jer..
ha ni kat rumah pengantin perempuan... owh aku tak sebut ek mana adik aku...kan dah citer td depan tok kadi adik aku buat lawak.. sah-sah adik aku lelaki... hihi... 
ha kat sini pun ade story..kek pengantin bukan main ko tiga tingkat nokkk.... tp haram stand xde... nasib la en Hubby aku ade idea agak bernas masa tu... dia g bli kon ice cream byk2 buat stand kek tu... heheh jadi la kek ice cream... tu kejadian kek di umah pengantin perempuan... ha tu belum citer kejadian kek di rumah kami lak.... nak tau ape jadi??? sila la baca sampai habis... heheh... 
ok ni majlis di rumah kami... simple jer... tak de pelamin pun... macam biasa la kalau lelaki kawin.. mak aku buat sederhana jer.. tak de la meriah2 sgt... eh aku kawin pun xde la meriah sgt.. pelamin tu buat hiasan jer.. untuk bergambar..sanding2 tepung2 ni sume tak de pun... yg best nyer meja pengantin tu pengantin i.e: aku yg buat.. hehe... meja makan 2-2 adik aku yg kawin pun aku jugak yg buat... yg mencabar sekali tahun lepas la... gubah meja pengantin siap dukung adam kat sebelah.. sb dia takut orang... alhamdulillah... this year dia dah 2 tahun dah pun... pandai dah main sendiri.. tapi tak g jauh dari aku... kat mana aku dia ade je berlegar2 area situ... masih lg dalam fasa 'anak ibu'.... :-) 

oooo nak citer pasal kek.... al kisahhhhhhhhhhhhhh....... kek ni aku tempah kat sorang kawan opis.... tempah sekali ngan cup cake... kek dua tingkat aku tempah... memandangkan dia pun buat kek part time je (tapi kek dia sedap wehhh) maka tak de la dia bagi kotak besar... dia bg kotak yg di'modified' untuk muatkan kek 2 tigkat aku tu...

nak bawak balik ke Bangi adik aku yg kawin tahun lepas tu yg tolong pegangkan kat belakang... before that en Hubby singgah opis jap ambik keje2 dia.. sementara tunggu En Hubby adik aku yg pegang kek ni main game... aku tak tau la dia pegang camne.. aku tegur.. "jgn main game jer pegang kek tu betul2", "yela aku pegang la ni"

sampai je umah mak aku... maka aku kerah lah segala tenaga yg ada dalam umah tu utk angkat kotak2 cup cake & kek tersebut... hai la hai... telah ku pesan pada org rumah... utk kosongkan peti ais... penuh mcm nak muntah peti ais tu... aku paksa adik aku yg bongsu kemas peti ais tu... hehehe... aku kan kakak... kje aku mengarah je la.....

by the time aku nak masukkan kek dalam peti ais.. aku intai la kek dalam kotak tu... sekali..
DANGGGGGG!!!! apa dah jadi???? mengamuk aku kat dapur tu... tak igt ape yg aku amukkan yg aku ingat... "jahanam 300 aku!!" hahahaha biasa la bila emosi dah menguasai... dah penat 2hari sebelum tu pun tak hilang lg... mak jang aku perlahan jer " dah la tu kak.. kita adjust nanti" nak tau cmne rupa kek tu???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



habis comot kek tu.. berjalan kek tu.... uuuuwwwwaaaaa.....!!
niat asal aku tak nak kuarkan kek tu.. tp mak aku cakap dah beli bawak kuar je la.. org bukan nak tgk rupa org nak makan...
dengan berat hati aku bawak kuar jugak la kek tu... yg mana2 krim yg melekat kat kotak mak aku g toreh & lepa kat kek tu... haha bole la cover2 skit yg lompong tu.....

nak tau ape citer kek tu?? yg atas tu habis di kerja kan oleh kawan-kawan adikku... yg atas tu RED VELVET wokeh... telan ayaq lioq aku membayangkan.. tak sempat rasa.... yg bawah tinggal separuh... choc moist... dah biase makan.. hehehe

nasib la masing2 cakap sedap kek...kat mana tempah? ha aku tempah kat Linda
gi la FB beliau... berkenal kenalan la ye... hehehe....

malam tu kami ber BBQ sebab ayam ade lebih... ramai2 la org2 rewang pun join sekali...

Esok siang nya ada yg dah mula keje... aku?? EL la... penat la wehhh.... tp last2 memang kena EL pun sb pagi2 adik aku dah call... abah pengsan kat umah... sian abah penat sangat this time... ramai betul org yg datang... tp................... tak boleh challange aku nyer wedding... lagi ramai kot.... sampai org yg dah ambik nasik kena tunggu turn la.... family en Hubby je dah 1 bas... camno??? hahahah (nak jugak menang tuh...)

Alhamdulillah selamat sudah semua... tinggal la adik aku yg bongsu... (baru 20 kot umur dia... too young utk kawin hehe - aku pun kawin umur 26.. hahahaha)

Doa kan yg terbaik untuk mereka ye......

penutup?? harus lah muka tuan tanah anak beranak.... hihi
nampak jerawat tak???? hehehe at last parut jerawat ku makin menghilang... camne boleh jadi begitu??? harus la telan ESP & Vitamin E Shaklee.... tinggal lubang2 jer... takes time sikit la ye.... tgu aku ambik collagen secara konsisten lak ek..... 
see..... comei tak kak ton....? hehehe panas wehhh tak boleh bukak mata... sebelah tu kawan sekolah aku dulu...lama dah tak jumpa.... so nampak tak bekas jerawat?? tak nampak nokkk bekas jerawat mak.... hihi... nak cuba? PM jer akak ye... contact number ada sebelah tu ha.....

Adios.......

Wassalam........






 

Comments

Popular posts from this blog

MSS? Apakah?

Big Pay Scammer

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.