Wednesday, May 29, 2013

Mandi
Suzie AhmadWednesday, May 29, 2013 0 comments

Assalam semua...

Syok je kan tengok budak kecik ni mandi...
ape kena mengena ye tak? arini nak citer mandi... pas ni sure korang suke je nak mandi kan... aku ni weekend je biasa ada malas skit nak mandi..hihi... nak solat zohor baru aku mandi... haha aci tak.... mandi tak semestinya mandi yg macam kita mandi hari2 tu... mandi ada macam2 jenis mandi... jom tengok!!


MANDI AROMATERAPI

Mandian aromaterapi adalah mandi yang menggunakan bahan-bahan yang dicampur dengan rempah-ratus tradisional yang sudah diperap khas. Kebaikan mandian ini adalah ia dapat meningkatkan sistem peredaran darah, merehatkan otot-otot badan serta meredakan tekanan.


MANDI AIR PANAS

Mandi dengan menggunakan air panas sebenarnya mampu membantu menyahkan toksin daripada tubuh badan anda. Malah ia juga mampu menurunkan kandungan gula dalam darah, menyembuhkan sakit otot serta menjaga usus besar. Satu kajian di Jepun menunjukkan jika seseorang berendam di dalam air panas selama sepuluh minit, ia dapat membaiki jantung terutamanya sekali untuk lelaki.
 

MANDI GARAM
Mandi garam adalah cara untuk merasai kesegaran dengan merangsang semula organ dalam badan yang kehilangan tenaga. Ia mampu merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh. Mandi garam turut dapat melancarkan peredaran darah dan merawat tumit kaki yang merekah.  



MANDI WAP

Mandi wap bukan sahaja mampu menyegarkan kita, malah turut memberikan kesan yang baik untuk sistem kadiovaskular. Selain itu, mandi wap juga dapat mencairkan darah, mengembangkan urat saraf serta melegakan otot-otot.


so korang pilih la nak mandi yg mana satu...paling best mandi pagi2 sebelum subuh.. mandi air sejuk... segar je rasa..... jangan tak mandi lak tu pemalas namanye.... 

*promo VIVIX tinggal 3 hari jer lagi... nak dapat harga VIVIX RM76 sebotol?? PM jer saya... 
*promosi berakhir 31 May 2013 - cepat cepat ye.... habis maka nganga...!! 


 

Apa Kata Anda

In Category :
About The Author Suzie Ahmad Langkawi, Kedah, Malaysia Full time Shaklee Independent Distributor dengan pendapatan 4 angka sebulan, Ibu kepada 2 cahaya mata. Nak tau cara menjana pendapatan 3-4-5 angka dengan Shaklee? SMS/Whatsapp: 0132650441. Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya.. :-). Facebook

0 comments

Post a Comment