Tips: Cara Memilih Collagen yg Baik.

As-salam...
tinggal berapa hari lg dah nk Syawal.. sedih plak rasanya nk tinggal kan Ramadhan.. tahun ni byk betul menguji aku.. Alhamdulillah.. perit ke sakit ke susah ke aku harung jugak dengan doa semoga Allah SWT tetap kan iman, kukuh kan hati... (sabarlah wahai hati..)

opsss terlebih sudah.... kat sini bkn nak citer pasal aku.. nak citer pasal Collagen... nak dekat raya ni sape yg tak nak cantik ye tak? mesti nk kulit gebu2..licin2...tegang... muda dari usia sebenar... kepada yg byk sgt alasan cuba dengar ckp akhak nih... JANGAN JADI TUA SEBELUM TIBA MASANYA....hihi... betul la aku ckp nih... ramai tau terutama perempuan.. ramai yg tua sebelum masanya... cer ikut mcm aku nih.. klu nak tau En Hubby aku adalah muda 2thn dari umur aku.. tp....... jeng..jeng..jeng... semua org ckp aku nampak lagi muda dari En Hubby... seee!!!!! (jgn marah en Hubby!!)

ok kat sini nak share 1 tips / panduan utk korang2 sume memilih Collagen yg baik.. ha.... jgn hentam jer.. org ckp ni ok korang belasah jer.. janji collagen.. jangan...... tak bole macam tu.... meh baca sini cmne nk pilih collagen yg bagus, baik & berkesan:

(credit)

1. pilihla collagen yg dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg collagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
2. size collagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap collagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
3. Pastikan setiap pemilihan collagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
4. Pastikan collagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan collagen dari tubuh kita sendiri
6. Collagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi
7. Pastikan setiap collagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat collagen dengan serat yang elastin.
8. Pastikan ia selamat dan tidak bertoxin

Collagen yg korang ambik sekarang menepati tak ciri2 seperti di atas?
senang2 malas nk fikir2 ade ke tak,  Shaklee ade Collagen powder ni....

Berminat? Hubungi saya ..
Suzie - ID 884507
phone/sms/WhatsApp - 0132650441
email: noorsuziela@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

Big Pay Scammer

MSS? Apakah?

6kg hilang dalam masa 14 hari? Ini tips untuk mereka yang nak kurangkan berat badan.