Tuesday, November 29, 2011

Ada apa dengan 25 Nov 2011?
Suzie AhmadTuesday, November 29, 2011 0 comments

25 November 2007 - Kul 10.30pg aku selamat di nikahkan dengan seorg lelaki yg aku kenal sejak tahun 2001... dia lah MOHD RIZAL BIN ISMAIL...

Selepas 4 tahun berlalu.......................................................

kami masih lg bersama... bersama sepasang anak yg cerdik lg comel (ikut baka aku.... huhuhu.. xnk kalah tuh.. hahaha) : -

AININ SOFIYA BIN MOHD RIZAL
dilahirkan pada 10 August 2008 (bunting pelamin i okehh... :-)

cantik anak ibu nih..... anak dara dah sekarang.....

ADAM RAYYAN BIN MOHD RIZAL
dilahirkan pada 26 April 2011

Hensem weh anak bujang aku nih.... heheheh

org biase celebrate kan mlm anniversary kan? org memang tunggu2 detik 12 malam nak masuk tarikh tu.. tp aku x pun.... sb sepjg 4 tahun kami dah bersama xpernah sekali pun detik 12 mlm tu dia ade bersama aku.. TAK PERNAH.... memang terasa hati...

12.03am 25/11/2011
S : Happy Anniversary!! Thn ni kr dh 4x mlm ann abg xde.. :(
A : Hapy Anniversary.... Nk bt cmne abg kna keje
A : Sooooorrrrryyyyyyyyyyy........

kje la sgt ko bang oiiiii.... kje kejap jer yg lebih nyer aku tau ko kemana.......

opsss... xpe ape yg berlaku antara aku & dia selama ni xpyh la aku nk canang2 kat sini..biarlah aku, dia & ALLAH SWT sahaja yg tahu....
selama mana jodoh aku biarlah ALLAH SWT sahaja yg tentukan....
tp setakat aku taip citer ni aku masih lg bersama dgn dia......
ok2.. stop citer sedey... org ptt gembira kan?

ok nak citer mlm tu jugak kami bertolak (bukan tolak keta yer.. menaiki kereta) ke batu kurau, taiping... berkonvoi dgn kawan opis dia yg kebetulan sekampung....
bole tahan gak la.. jammed sana sini... Alhamdulillah sepjg highway xde ape yg berlaku....
bila dah masuk jalan kg suasana adalah sunyi.. mau xsunyi sampai sana dah kul 12.45mlm kampungkan mn ade nk kecoh2 mcm KL ni....
aku pun leka menikmati keindahan malam... kebetulan aku nampak 1 umah dlm tgh2 hutan tuh..terdetik dlm hati cmne la org bole duk umah mcm tuh kan.. umah dah le sebijik jer keliling pokok2 dah mcm hutan wpun dekat jer ngan tepi jln.. bila aku nk pandang semula ke depan tetb nmpk lembu putih kuar dari celah2 semak...

dia tetb tekan brek ngan keras.. yg aku plak tetb nmpk radio dah menghala ke muka aku..ker muka aku dah menghala radio.. mn2 la.. aku cuma mampu ucap Astghafirullahalazim.....!!!!!nk tau ms tgh kecemasan tu ape kepala aku fikir????

1. kenapa aku pegang stereng??? mn tgn laki aku....?????? owhhh dia pegang lengan aku... sakit dowhhhhh!
2. mana Adam??? owhhh ade2 aku kepit bawah ketiak aku....
3. abih la jahanam keta aku langgar lembu..cmne nak g kje cmnih?????

bila kita dah stop.. aku ngan mata terpejam sempat lg duk fikir..

1. Aik nape xlanggar lembu nih?
2. ni betul ke lembu? mn pegi lembu td?

bila aku bukak mata tgk2 lembu tuh patah balik xjd lintas jln... fuhhh!!! pjg lg nyawa keta aku tuh klu x dah mati dah enjin dia hahahahah..... suspen giler kan?? dlm kepala otak aku plak laju jer berfikir mcm2... tp.... lepas kejadian lenguh seh lutut mak nih...... berdentum dengan dashboard.... adoiiiiii nsb masih bole berjalan lg....

ok itu citer pada 25/11/2011 - 26/11/2011 (sb nk langgar lembu tu dh tgh mlm kn kira 26hb la....)

ok nk citer mlm 26/11/2011 - 27/11/2011 (kejadian adalah tghmlm maka di kira 27hb..

kitaorg balik batu kurau tido kat Kurau Stone Highland Stay & Fishing...
dia mlm tu g memancing.. lepas mkn & htr aku balik bilik dia sambung memancing...xjauh pun kawasan2 tu jugak...baru nk lelap kan mata tetb pintu bilik di ketuk dua kali.. tok..tok...
aku buat xtau jer sb aku igt dia balik malas nk jolok kunci sb tu main ketuk jer....
pas tu aku dgr org mncarik2 kunci kat depan pintu tuh... aku pun nk bgn la bukak pintu sb dgr mcm xjumpe kunci... baru duduk kat birai katil tu tetb pintu terbukak.. aku pandang.. eh nape org lain??

berlari aku berdiri belakang pintu...

Aku: ye.. encik carik sape???
Lelaki Misteri: eh!! ade org?? saya igt xde org...
Aku: eh!! saya dah 2 mlm duk sini. mn dapat kunci????
Lelaki Misteri: bukan bilik 4 ker?
Aku: Sape bilik 4? saya? awak? ni bilik 5! ( mula dah aku nak hangin nih buta ker?)
Lelaki Misteri: eh ! sorry2.... salah
Aku: awak ni nk g mn sebenarnya?
Lelaki Misteri: sorry2... salah...

uishhh giler ah mamat ni.. bole plak bukak pintu bilik aku... terus call dia...
hampeh igt cpt skit la balik.. risau kot2 ape jd kat bini dia ni.. haram x.....
dia pesan suh sendal pintu ngan kerusi jer.... kul 4 pg baru nmpak batang hidung ceh!!! aku mlm tu tido jap terjg.. xaman aku tdo mcm nih.. sampai sakit2 la kepala otak aku ni tido xbrape lena mcm nih.... adoiiii... nsb la xde ape berlaku... Alhamdulillah......

for ur info: mlm tu dia g bambu owner Kurau Stone & Pekerja2 nya sekali sb cmne bole tersalah bg kunci... & baru la aku tau tu bukan customer tp pekerja situ gak nak bukak bilik no 4 ntah mamai ker ape dia terbukak bilik 5...
oiii naya kot2 la aku tgh bogel ke ape ke xpasal ko stim kat situ... wakakakak..... pengajaran: sila dgr arahan dgn betul & buat kje biar bukak mata!okeh!

Apa Kata Anda

In Category :
About The Author Suzie Ahmad Langkawi, Kedah, Malaysia Full time Shaklee Independent Distributor dengan pendapatan 4 angka sebulan, Ibu kepada 2 cahaya mata. Nak tau cara menjana pendapatan 3-4-5 angka dengan Shaklee? SMS/Whatsapp: 0132650441. Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya.. :-). Facebook

0 comments

Post a Comment